Пасяджэнне раённага вучэбна-метадычнага аб’яднання настаўнікаў беларускай мовы і літаратуры па тэме "Вучэбна-пазнавальная дзейнасць на занятках па беларускай мове і літаратуры"
28.11.202228 лістапада 2022 года прайшло пасяджэнне №2 раённага вучэбна-метадычнага аб’яднання настаўнікаў беларускай мовы і літаратуры ў гімназіі №6. Прысутнічалі старшыні школьных ВМА і ўсе жадаючыя настаўнікі мовы і літаратуры.
Тэма: Вучэбна-пазнавальная дзейнасць на занятках па беларускай мове і літаратуры
Мэта: арганізацыя вучэбна-пазнавальнай дзейнасці на занятках па беларускай мове і літаратуры ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі ў 2022/2023 навучальным годзе
Форма правядзення: семінар-практыкум
Кулікоўская Таццяна Іосіфаўна, старшыня РВМА, настаўнік беларускай мовы і літаратуры ДУА “Сярэдняя школа №8 г.Маладзечна” паведаміла аб выкананні папярэдніх рашэнняў.
Міхась Міхасевіч Казлоўскі, краязнаўца, грамадскі дзеяч, крытык, публіцыст, выдавец паведаміў пра малавядомых літаратараў і мастакоў Маладзечаншчыны: Таццяну Сапач, Юльяна Сергіевіча, Язэпа Драздовіча, святара Адама Станкевіча. Маладзечна быў адным з цэнтраў культуры. Расказаў, як пісаў прадмову да кнігі Арсенія Ліса. Пасля Міхась Міхасевіч трошачкі затрымаўся на нашай сустрэчы. Некаторых настаўнікаў ён добра ведае, яму прыемна было апынуцца ў нашым беларускамоўным асяроддзі.
Наталля Міхайлаўна Рак, настаўніца беларускай мовы і літаратуры ДУА “Гімназія №6 г.Маладзечна” асвяціла эфектыўныя метады і прыёмы методыкі “Перакулены ўрок” і спосабы іх рэалізацыі на ўроках мовы і літаратуры. Матэрыял даступны, цікавы. Кожны настаўнік пры жаданні можа выкарыстоўваць на сваіх уроках гэту методыку.
Іна Віктараўна Дарашкевіч, настаўніца беларускай мовы і літаратуры ДУА “Гімназія №6 г.Маладзечна” напомніла пра развіццё пазнавальнай дзейнасці вучняў на ўроках мовы праз праблемнае навучанне.
Таццяна Сяргееўна Сарока, настаўніца беларускай мовы і літаратуры ДУА “Гімназія №6 г.Маладзечна” правяла майстар-клас “Актыўная ацэнка як эфектыўная стратэгія навучання”. Асабісты рост і поспехі вучняў будуць залежыць ад разумення настаўнікам таго, навошта ён гэтаму вучыць сваіх вучняў, і ад пазіцыі вучня: ведаю, навошта і чаму я павінен навучыцца. Выкарыстанне АА – гэта надзейны спосаб атрымаць чаканы вынік.
Таццяна Сяргееўна падрыхтавала таксама памятку для настаўнікаў па тэме, дзе змешчаны элементы АА, ход урока з АА, 10 правілаў актыўнай ацэнкі. Вельмі карысная падказка для педагогаў.
Настаўнікі беларускай мовы выказаліся пра перспектывы па выдавецкай дзейнасці.
Сустрэча атрымалася душэўнай, пазнавальнай, вельмі карыснай.